صعود کانادا به مرحله یک‌سی‌ودوم نهایی جام جهانی ۲۰۲۶ با از دست دادن امتیاز میزبانی

تیم ملی فوتبال کانادا با وجود صعود به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۶، به دلیل شکست برابر سوئیس، فرصت میزبانی را در ادامه رقابت‌ها از دست داد و دیدار بعدی خود را در لس‌آنجلس مقابل آفریقای جنوبی برگزار می‌کند.

تیم ملی فوتبال کانادا با شکست ۲-۱ مقابل سوئیس در آخرین بازی مرحله گروهی، از میزبانی بازی‌های مرحله حذفی در کشور خود محروم شد. طبق برنامه، اگر کانادا در گروه B صدرنشین می‌شد، می‌توانست دیدار مرحله یک‌سی‌ودوم نهایی و احتمالا یک‌هشتم نهایی را در شهر ونکوور برگزار کند؛ اما این باخت، آن‌ها را به رده دوم فرستاد تا مجبور شوند در لس‌آنجلس برابر آفریقای جنوبی بازی کنند.

جسی مارچ، سرمربی کانادا، پس از این بازی عنوان کرد: «مایل بودیم در ونکوور بمانیم، اما همچنان فرصت بزرگی در پیش داریم تا مردم کانادا را حتی از لس‌آنجلس هیجان‌زده کنیم.»

کانادا، تحت هدایت مارچ، برای اولین بار موفق شد از مرحله گروهی جام جهانی صعود کند. جاناتان دیوید، مهاجم کانادا، نیز گفت: «حضور در جمع تماشاگران پروکانادایی فوق‌العاده بود و این شکست تلخ است، اما باید خود را برای بازی بعد آماده کنیم.»

برخی از کارشناسان معتقدند این امکان وجود داشت که در جدول برنامه‌ریزی، راهی برای میزبانی کانادا حتی در صورت صعود از رده دوم در کشورش باقی بماند. با این حال، حالا هواداران کانادایی باید بازی تیم ملی خود را در خاک آمریکا دنبال کنند.


  • Share via telegram
  • Share via whatsapp
  • Share via instagram

Insert Comment

Latest News And Articles