گسترش اعتراض بازیکنان تنیس به میزان جوایز نقدی مسابقات ویمبلدون

بازیکنان برتر تنیس قصد دارند اعتراضات خود را نسبت به سهم جوایز نقدی مسابقات گرنداسلم ویمبلدون گسترش دهند. اقداماتی چون محدود کردن زمان حضور در رسانه‌ها و درخواست سهم بیشتری از درآمد مسابقات در دستور کار است.

گسترش اعتراض بازیکنان تنیس به میزان جوایز نقدی مسابقات ویمبلدون

تجمع اعتراضی بازیکنان حرفه‌ای تنیس علیه نحوه تخصیص جوایز نقدی در مسابقات ویمبلدون وارد مرحله جدیدی شده است. با وجود افزایش ۲۰ درصدی مجموع جوایز امسال به رقم ۶۴٫۲ میلیون پوند و دریافت ۳٫۶ میلیون پوند توسط قهرمانان بخش انفرادی، بازیکنان معتقدند این رقم همچنان با سهم منطقی مورد انتظار فاصله دارد.

رهبران این اعتراضات قصد دارند با کاهش زمان مصاحبه‌های خبری به ۱۵ دقیقه - نمادی برای سهم ۱۵ درصدی بازیکنان از درآمد کل گرنداسلم‌ها - مطالبات خود را پیگیری کنند. این محدودیت نه تنها در گفتگوهای پیش از مسابقات بلکه در طول هفته اول مسابقات نیز اعمال خواهد شد.

نمایندگان بازیکنان اعلام کردند تصمیم مذکور پس از مشورت و اجماع میان بازیکنان دو تور مردان و زنان اتخاذ شده است. در همین راستا، چهره‌هایی چون آریانا سابالنکا، یانیک سینر و ایگا اشویانتک نیز در رولان گاروس سیاست «مطابق مقررات» را اجرا کردند. با این حال، ستاره‌هایی مانند نواک جوکوویچ در این اقدام شرکت نکردند.

باشگاه برگزارکننده ویمبلدون اعتراض بازیکنان را «غافلگیرکننده و ناامیدکننده» خوانده و تاکید کرده که علاوه بر افزایش جوایز، روی ساختار و امکانات جدید برای ارتقای کیفیت رقابت‌ها سرمایه‌گذاری گسترده‌ای انجام داده است.

بازیکنان علاوه بر افزایش درصد جوایز نقدی، خواستار مشارکت در صندوق پشتوانه و نقش پررنگ‌‌تر در تصمیم‌گیری‌ها در مورد برگزاری مسابقات هستند. پیشنهاد تشکیل شورای بازیکنان از سوی ویمبلدون از سوی معترضان رد شده و مقرر شده مذاکرات بیشتری پس از پایان مسابقات انجام شود.

قوانین گرنداسلم‌ها تمام بازیکنان جدول اصلی را ملزم به حضور در فرصت‌های رسانه‌ای پیش و حین مسابقات می‌کند و در صورت عدم رعایت ممکن است جریمه نقدی تا ۵۰ هزار پوند در انتظار آن‌ها باشد.


  • Share via telegram
  • Share via whatsapp
  • Share via instagram

Insert Comment

Latest News And Articles