در هفتههای اخیر، هواداران تیم ملی فوتبال اسکاتلند با حضور گستردهشان در بوستون، احساسی از شادی و اتحاد ایجاد کردند. اما با پایان مرحله گروهی تیم اسکاتلند و عزیمت آنها به میامی، حالا نوبت هواداران انگلیس است تا به شهر بیایند و برای حمایت از تیمشان مقابل غنا فراهم شوند.
مدیران رستورانها و کافههای معروف بوستون، بهویژه نزدیک ورزشگاه فنوای پارک، تأکید داشتهاند که هواداران اسکاتلند با روحیهای مثبت، رفتار محترمانه و فضای دوستانه، خاطراتی خوب برای همه به جا گذاشتند. به گفته آنها، کمتر سابقه داشته هوادارانی اینچنین مورد توجه و احترام مردم بوستون واقع شوند.
شهردار بوستون نیز علاقه خود به سازندگی رابطه خواهرخواندگی با گلاسگو را اعلام کرد و حتی روزنامههای محلی از هواداران اسکاتلند تقدیر کردند. حضور پرچمهای اسکاتلند، آوازها در ایستگاهها و مهمانیها، شهر را برای چند روز تغییر داد و به لحاظ اجتماعی و فرهنگی، اتفاقی خاص را رقم زد.
اکنون با ورود حدود ۱۵ هزار هوادار انگلیسی به شهر، برخی از کافهداران معتقدند جو متفاوتی شکل خواهد گرفت، چرا که اسکاتلند بیشتر با نقش تیم «کم شانستر» وارد این رقابتها شده بود و همین موضوع حس همدلی بیشتری را در میان آمریکاییها برانگیخته است.
اگر چه هواداران انگلیسی نیز فرصتی خواهند داشت تا مهماننوازی مردم بوستون را تجربه کنند، مدیران محلی میگویند هنوز جای پرچم اسکاتلند در قلب بسیاری از مردم بوستون محفوظ است. با این وجود، امید میرود جشن و شادی فوتبالی با حضور هواداران انگلیس ادامه داشته باشد و دوستی ملتها تقویت شود.













Insert Comment