در آستانه آغاز مسابقات ویمبلدون ۲۰۲۶، جمعی از بهترین بازیکنان تنیس جهان از جمله یانیک سینر و آرینا سابالنکا با محدود کردن زمان مصاحبههای رسانهای خود در اعتراض به مبلغ جوایز نقدی این مسابقات خبرساز شدهاند. بازیکنان خواستار اختصاص ۱۶ درصد از درآمد هر گرند اسلم به جوایز نقدی هستند؛ عددی که تا سال ۲۰۳۰ باید به ۲۲ درصد برسد. اگرچه ویمبلدون امسال با افزایش ۲۰ درصدی مبلغ جوایز نقدی به مجموع ۶۴.۲ میلیون پوند، بزرگترین افزایش تاریخ خود را ثبت کرده است، این رقم تقریباً ۷ میلیون پوند پایینتر از خواست بازیکنان است.
بازیکنان همچنین تأکید دارند پرداخت سهم بالاتر، احترام به نقش آنان در رونق اقتصادی مسابقات است و بر ایجاد صندوق رفاهی، بازنشستگی و مشارکت در تصمیمگیریهای مربوط به برنامهریزی تاکید دارند. در حالی که مسئولان ویمبلدون معتقدند هزینههای عظیمی برای زیرساختها، مسابقات آمادهسازی و توسعه ورزش پایه میپردازند، بازیکنان بیان میکنند که بدون نقش فعال آنان، درآمد بالا حاصل نمیشد.
این اعتراضات، علاوه بر ویمبلدون، در مسابقات دیگر مانند رولان گاروس و اوپن استرالیا با محدود کردن زمان مصاحبهها پیشتر نیز رخ داده است. با این حال، همچنان مذاکرات برای رسیدن به توافق نهایی و تعیین سهم عادلانه ادامه دارد.
در نهایت، این بحثهای مالی نشاندهنده پویایی جدید و افزایش قدرت چانهزنی بازیکنان تنیس در عرصه جهانی است؛ موضوعی که با آینده مذاکرات میتواند تغییرات مهمی در نحوه تقسیم درآمد این ورزش به وجود آورد.



















Insert Comment