تیم ملی فوتبال کانادا با وجود صعود تاریخی به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۶، پس از شکست ۲-۱ مقابل سوئیس در ونکوور، فرصت ادامه بازیها در خاک خود را از دست داد. کانادا که در صورت پیروزی صدرنشین گروه B میشد، حالا باید در لسآنجلس مقابل آفریقای جنوبی قرار گیرد و امیدهایش برای بازی دوباره در مقابل هواداران خود نقش بر آب شد.
جسی مارش، سرمربی کاناداییها، با ابراز حسرت از این وضعیت، خبر داد همچنان فرصت بزرگی پیش روی تیمش قرار دارد، هرچند حمایت تماشاگران کانادایی را از دست دادهاند. جاناتان دیوید مهاجم کانادا نیز ابراز کرد: «احساسات متناقضی داریم. دلمان میخواست در ونکوور بمانیم اما باید برای مرحله بعد آماده شویم.»
طبق برنامه، سه دیدار حذفی در کانادا برگزار میشود اما تیمهای اول گروه خودشان فرصت حفظ میزبانی را دارند؛ شرایطی که برای آمریکا و مکزیک اتفاق افتاده اما کانادا آن را از دست داد. این موضوع مورد انتقاد برخی کارشناسان قرار گرفته است که معتقدند برنامه جام جهانی میتوانست به گونهای تنظیم شود که کانادا نیز در مرحله بعد حریف خود را در خانه میزبانی کند.












ارسال دیدگاه