محرومیت چهار ساله مارکتا ووندروشووا، قهرمان سابق ویمبلدون، به دلیل امتناع از تست دوپینگ

مارکتا ووندروشووا، قهرمان پیشین ویمبلدون، به دلیل امتناع از انجام تست دوپینگ به مدت چهار سال از حضور در میادین ورزشی محروم شد. محرومیت او تا ژوئن ۲۰۳۰ ادامه دارد و امکان اعتراض به این رأی را داراست.

محرومیت چهار ساله مارکتا ووندروشووا، قهرمان سابق ویمبلدون، به دلیل امتناع از تست دوپینگ

مارکتا ووندروشووا، تنیس‌باز مطرح اهل چک و قهرمان سابق ویمبلدون، به دلیل امتناع از ارائه نمونه برای تست دوپینگ از سوی آژانس بین‌المللی حفظ سلامت تنیس به مدت چهار سال محروم شد. این اتفاق پس از آن رخ داد که ووندروشووا اجازه ورود به مأمور کنترل دوپینگ به منزلش را در دسامبر ۲۰۲۵ نداد و فرم امتناع را امضا کرد.

ووندروشووا که در سال ۲۰۲۳ به عنوان اولین بازیکن بدون سید عنوان قهرمانی زنان ویمبلدون را از آن خود کرد، اعلام کرد نگرانی‌اش بابت امنیت جانی دلیل اصلی این تصمیم بوده و مأمور مربوطه به درستی خود را شناسایی نکرده بود. با این حال، دادگاه مستقل این ادعا را دلیل قانع‌کننده‌ای برای رد تست ندانست و محرومیتی چهار ساله را اعمال کرد.

مدیرعامل آژانس حفظ سلامت تنیس خاطرنشان کرد که قوانین دوپینگ با جدیت برای حفظ عدالت در رقابت‌ها اجرا می‌شود و هیچ بازیکنی نباید امتیازی از امتناع کسب کند. اگرچه ووندروشووا تأکید کرد هرگز سابقه مصرف مواد ممنوعه نداشته، اما بر اساس قوانین، امتناع موجب محرومیت سنگین خواهد بود.

این محرومیت از ۲۱ ژوئن ۲۰۲۶ آغاز شده و تا سال ۲۰۳۰ ادامه خواهد داشت. ووندروشووا حق اعتراض به رای صادره را در دادگاه داوری ورزش دارد، اما بعید است در ماه‌های آینده شاهد بازگشت او به میادین باشیم.


  • Share via telegram
  • Share via whatsapp
  • Share via instagram

ارسال دیدگاه

بروزترین اخبار و مقالات ورزشی